ads
مطبخ یار
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

8 توصیه برای بهبود تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

چکیده کوتاه مطلب

قدرت باروری مردانی که قصد بچه دار شدن دارند تحت تأثیر تغذیه و رژیم غذایی است. بنابراین، اگر به فرزندآوری در آینده فکر کرده اید، اجرای توصیه‌های تغذیه ای گفته شده می‌تواند به شما کمک کند تا شروع به اصلاح رژیم غذایی خود کنید.
راهنمای مقاله

توصیه‌های زیادی برای تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن وجود دارد که توجه به آنها احتمال بچه دار شدن در مردان را افزایش می‌دهد.
تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن باید به گونه‌ای باشد که صرفاً با مصرف بیشتر غذاهای مناسب و مقدار کمتری از غذاهای نامناسب، احتمال بچه دار شدن را افزایش دهند.
در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به توصیه‌های غذایی که می‌تواند شانس بچه دار شدن در مردان را افزایش دهد.

 

1-وجود مقدار زیادی میوه و سبزی در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

مصرف میوه و سبزیجات تازه فقط برای سلامت عمومی ‌بدن مفید نیستند بلکه با داشتن مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به سالم ماندن اسپرم و محافظت از آن در برابر آسیب احتمالی سلولی و نقص کروموزومی‌ کمک کند. همچنین باعث می‌شود احتمال موفقیت رسیدن اسپرم به تخمک در رحم افزایش یابد.
تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن باید دارای مقادیر کافی میوه و سبزیجات تازه باشد تا ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E به میزان کافی جذب شود و احتمال بارداری در آنان افزایش یابد.

 

2- وجود غذاهای حاوی اسید فولیک در رژیم غذایی مردان قبل از بچه دار شدن

در حالی که اسید فولیک یک ویتامین B بوده و از طریق میوه‌ها و سبزیجات جذب می‌شود اما آنقدر مهم می‌باشد که همیشه به صورت ویتامینی جداگانه به آن پرداخته شده است.
اسید فولیک بیشتر به دلیل کمک به کاهش خطرات نقایص مادرزادی شناخته شده است. اسید فولیک می‌تواند خطر ناهنجاری اسپرم را 20 تا 30 درصد کاهش دهد. تعذیه مردان قبل از بچه دار شدن باید به گونه ای باشد که روزانه 400 میکروگرم از فولیک اسید را در خود جای دهد.
غلات صبحانه غنی شده، سبزیجات برگ دار، حبوبات و آب پرتقال طبیعی بهترین منابع فولیک اسید هستند. با این حال برای دریافت میزان کافی از آن می‌توانید یک مکمل مولتی ویتامین( با مشورت پزشک متخصص تغذیه) مصرف کنید.

 

3- نقش روی در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

روی یک ماده مغذی برای مردانی است که می‌خواهند از عملکرد صحیح سیستم تولید مثلی خود اطمینان حاصل کنند چرا که نبود آن در بدن مردان باعث تولید اسپرم ناسالم می‌شود. از طرف دیگر، خوردن روی به میزان کافی می‌تواند تعداد و کیفیت اسپرم مردان را بهبود بخشد.
برای کمک به بالا نگه داشتن سطح روی بدن خود، گوشت گاو، گوشت مرغ، لبنیات، تخم مرغ، غلات سبوس دار، لوبیا و آجیل را به رژیم غذایی خود قبل از بچه دار شدن اضافه کنید.

 

4-نقش چربی‌های سالم در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

چربی‌های سالم یا ناسالم ‌می‌توانند علاوه بر قلب و سلامت عمومی شما، بر سیستم تولید مثل نیز تاثیر بگذارند چرا که 43 درصد مردانی که رژیم غذایی حاوی چربی‌های اشباع و ناسالم دارند، کاهش شدید تعداد اسپرم را تجربه می‌کنند.
از طرف دیگر مشخص شده است که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی و گیاهانی مانند دانه کتان باعث افزایش تولید اسپرم در مردان می‌شود .
بنابراین اگر آرزو دارید پدری کنید، مصرف گوشت‌های چرب و همبرگرهای فست فود را کاهش دهید و آنها را با ماهی تازه، به ویژه ماهی آزاد جایگزین کنید چرا که این یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای بهبود فرآیند باروری خود انجام دهید.

 

5- نقش الکل در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

الکل زیاد می‌تواند سطح تستوسترون و تعداد اسپرم مردان را کاهش دهد، علاوه بر آن ممکن است بر سلامت کلی اسپرم تأثیر بگذارد.
وجود هرگونه مشروبات الکلی در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن خطر نقص جنین را تا 37 درصد افزایش می‌دهد.

 

6-گنجاندن یک قرص مولتی ویتامین در رژیم مردان قبل از بچه دار شدن

مصرف مولتی ویتامین‌ها راه موثری برای مردانی است که قصد بچه دار شدن دارند، با این کار آنها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای این منظور دریافت می‌کنند.
مصرف یک قرص مولتی ویتامین می‌تواند دوز اضافی ویتامین‌ها یا مواد معدنی مورد نیاز شما را در طول روز تامین کند و مشکلات باروری مرتبط با رژیم غذایی را برطرف کند.
با این حال به خاطر داشته باشید که یک مولتی ویتامین هرگز به تنهایی نمی‌تواند جایگزین یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

 

7-وجود کلسیم در در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

شرط آماده شدن برای بچه داری داشتن استخوان‌های سالم است. اگر کلسیم کافی در رژیم بچه دار شدن وجود نداشته باشد، جنین ممکن است کلسیم خود را از استخوان‌های مادر تهیه کند که این امر می‌تواند زنان را در معرض خطر پوکی استخوان در مراحل بعدی زندگی قرار دهد.
میزان کلسیم توصیه شده برای رژیم آقایان قبل از اقدام به بارداری 1000 میلی گرم کلسیم در روز است. خوردن سه وعده شیر یا سایر محصولات لبنی برابر با 1000 میلی گرم کلسیم است.

 

8-نقش آهن در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن

ذخایر آهن به آماده سازی اسپرم برای پاسخگویی به نیازهای جنین در بارداری کمک می‌کند و از این رو در تغذیه مردان قبل از بچه دار شدن اهمیت دارد.
منابع آهن شامل موارد زیر است:
• گوشت‌هایی مانند گوشت گاو، گوشت بره، جگر و…
• گوشت طیور مانند مرغ، اردک و بوقلمون.
• گوشت انواع ماهیان و میگوها
• سبزیجات برگ دار از خانواده کلم‌ها مانند کلم بروکلی و کلم پیچ.
• حبوباتی مانند نخود سبز، لوبیا چیتی و یا لوبیای پخته کنسرو شده.

 

سخن پایانی:
قدرت باروری مردانی که قصد بچه دار شدن دارند تحت تأثیر تغذیه و رژیم غذایی است. بنابراین، اگر به فرزندآوری در آینده فکر کرده اید، اجرای توصیه‌های تغذیه ای گفته شده می‌تواند به شما کمک کند تا شروع به اصلاح رژیم غذایی خود کنید.

ads
ads
ads

موضوعات مجله

.

آخرین مطالب مجله

.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد یا جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب
0