ads
مطبخ یار
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

گوجه فرنگی و 7 نکته که باید بیشتر در مورد آن بدانید

چکیده کوتاه مطلب

با گوجه فرنگی این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بیشتر آشنا شوید. به همراه ویدیوی خلاقانه از پخت املت با این میوه خوشمزه
راهنمای مقاله

گوجه فرنگی سلامت قلب شما را بهبود می بخشد

از نظر مواد مغذی موجود در گوجه فرنگی رتبه شماره یک با لیکوپن است ، یک آنتی اکسیدان طبیعی است که رنگ قرمز را به گوجه می دهد. تحقیقات نشان می دهد که لیکوپن به روش های مختلفی بر سیستم قلبی و عروقی تأثیر می گذارد. در میان آنها ،می توان  به کنترل فشار خون ، جلوگیری از تصلب شرایین ، کاهش کلسترول LDL و تری گلیسیرید اشاره کرد.

گوجه فرنگی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

با توجه لیکوپن موجود در گوجه  ، محققان دریافتند که مردانی که هفته ای دو بار یا بیشتر گوجه می خورند ، 23٪ خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها  کاهش داده شده است.از آن زمان تاکنون تحقیقات دیگری انجام شده است که نشان می دهد بین مصرف گوجه و کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان ، معده ، لوزالمعده و پروستات ارتباط وجود دارد.

گوجه فرنگی می تواند باعث تقویت ویتامین های بدن شود

محققان خاطر نشان می کنند، گوجه منبع خوبی از ویتامین C و پتاسیم است که اکثر مردم به مقدار بیشتری از آنها نیاز دارند. جالب اینجاست که پوره گوجه  دارای پتاسیم بیشتری نسبت به گوجه تازه است ، و پاستای گوجه دو برابره پتاسیم پوره ، دارای پتاسیم می باشد.

با این حال ، گوجه به طور کلی یک غذای پر پتاسیم محسوب می شود. برای مقایسه ، یک گوجه متوسط 422 میلی گرم پتاسیم دارد در حالی که یک موز متوسط 292 میلی گرم دارد.

گوجه فرنگی اثرات دیابت را کاهش می دهد

محققان خاطر نشان می کنند، گوجه منبع خوبی از ویتامین C و پتاسیم است که اکثر مردم به مقدار بیشتری از آنها نیاز دارند. جالب اینجاست که پوره گوجه  دارای پتاسیم بیشتری نسبت به گوجه تازه است ، و پاستای گوجه دو برابره پتاسیم پوره ، دارای پتاسیم می باشد.

با این حال ، گوجه به طور کلی یک غذای پر پتاسیم محسوب می شود. برای مقایسه ، یک گوجه متوسط 422 میلی گرم پتاسیم دارد در حالی که یک موز متوسط 292 میلی گرم دارد.

گوجه فرنگی می تواند به شما در منظم ماندن کمک کند

مانند اکثر محصولات ، گوجه منبع خوبی از فیبر است ، یک گوجه متوسط حاوی 1.5 گرم است. فیبر به شما کمک می کند تا مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش شما در حرکت باشد به طوری که حرکات منظم روده داشته باشید. همچنین می تواند احساس آرامش بیشتری نسبت به سایر غذاها مانند کربوهیدراتهای تصفیه شده به شما بدهد و این می تواند باعث کاهش وزن شود.

گوجه فرنگی می تواند از پوست شما محافظت کند

مطالعات نشان داده اند که خوردن گوجه ، آسیب UV در پوست را کاهش داده و خطر آفتاب سوختگی را کاهش دهد. محققان معتقدند که این ممکن است به دلیل داشتن مقدار زیاد کاروتنوئیدهای گوجه فرنگی (یکی از لیکوپن های فوق ستاره) باشد. وقتی در معرض آفتاب هستید ، کرم ضد آفتاب با SPF بالا را حداقل 2 بار در روز استفاده کنید و حمایت اضافی گوجه را به عنوان یک مزیت در نظر بگیرید.

گوجه فرنگی می تواند از بینایی شما محافظت کند

اگر به یک دلیل بیشتر برای خوردن غذاهای غنی از لیکوپن حاوی گوجه احتیاج دارید ، مطالعات مصرف لیکوپن را به ریسک پایین تر از بروز دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید بالقوه مرتبط کرده است.

ads
ads
ads

موضوعات مجله

.

آخرین مطالب مجله

.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد یا جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

 

 

لینک کوتاه مطلب
0