هیئت غذایی ایرلند به عنوان بخشی از برنامه خود که عرضه مواد غذایی ، نوشیدنی و فنون باغبانی ایرلندی به جهان می باشد ، وارد آسیا شده است.
هیئت غذای ایرلند امسال ، پس از دفتر مرکزی جنوب و شرق آسیا در سنگاپور (2016) و یک دفتر در شانگهای چین (2007) سومین دفتر آسیایی خود را در ژاپن افتتاح کرد این دفتر همچنین چهاردهمین دفتر بین المللی آن است.
هیئت غذایی ایرلند برای ورود به آسیا چه راهکارهایی دارد؟
صنعت مواد غذایی و کشاورزی در ایرلند به میزان زیادی به صادرات وابسته است.به عنوان بخشی از استراتژی Food Wise 2025 ، برنامه توسعه ملی ایرلند برای این بخش ، نیاز به تمرکز بر روی بازارهای جدید و نوظهور به ویژه در آسیا دارد.با این حال انتظار می رود که افزایش جمعیت جهان و رشد درآمد مردم همچنان باعث افزایش تقاضا برای مواد غذایی شود.
هیئت غذایی ایرلندی در زمینه های کشاورزی ، مواد غذایی و آشامیدنی و صنایع غذایی ، دریایی از فرصت بی نظیر را برای بهره بردن از مزیت های رقابتی خود بوجود آورده اند. آنها انتظار دارند که بخش قابل توجهی از این رشد غذایی از آسیا حاصل شود.
این شرکت هم اکنون برای کمک به ایجاد مشاغل برای شرکت های صادر کننده ایرلندی به ویژه شرکت های فعال در زمینه لبنیات ، گوشت و غذاهای دریایی دفاتری در شانگهای ، سنگاپور و توکیو تأسیس کرده است.نقش هیئت غذایی ایرلند منحصر به فرد کردن غذای ایرلندی در بازار بین المللی است از این جهت هیئت غذایی ایرلند با تیمی از متخصصان بازار و کارشناسان محلی همکاری می کنند تا فرصت های صادرات مواد غذایی ایرلند را در آسیا کشف کنند.
این هیئت قصد دارد به عنوان اولین حضور استراتژیک و همچنین گسترده کردن روابط بین المللی خود در نمایشگاه بین المللی غذا و هتل آسیا در مارس 2020 شرکت کند.
چالش های تولید کنندگان مواد غذایی ایرلندی در آسیا چیست؟
در ابتدا باید گفت که آگاهی مردم ایرلند درباره این کشور و آنچه را که باید به آسیا ارائه دهد هنوز نسبتاً کم است.همچنین دانش محدودی در مورد ترجیحات مصرف کنندگان آسیایی به دلیل اختلافات فرهنگی و موانع زبانی وجود دارد.
یکی دیگر از چالش های ورود به بازارهای آسیا شناسایی شرکای مناسب است و از آنجا که زنجیره های عرضه آسیا مبتنی بر روابط قابل اعتماد است ، می تواند زمان ببرد.
هدف بعضی از شرکت های آسیایی نیز همکاری نزدیک با شرکت های ایرلندی است تا به آنها در درک تفاوت های ظریف هر بازار کمک کنند.این شامل ایجاد روابط استراتژیک با خرده فروشان ، رستوران ها و واردکنندگان برتر آسیا برای کمک به آنها در ایجاد روابط طولانی مدت تجاری با ایرلند است.
راهکارهای غلبه بر این چالش ها چیست؟
راهکار عمده غلبه بر این چالش ها اغلب شامل تجهیز شرکت ها به داده ها و بینش های باکیفیت و ارائه پشتیبانی با توسعه مسیرهای کارآمدتر برای بازار می باشد.
در مرحله تحقیق آنها عمیقاً درگیر این هستند که مصرف کنندگان چه چیزهایی را می خواهند.به عنوان مثال آنها محققان را برای زندگی در کنار خانواده هایی در ژاپن ، کره و ویتنام فرستاده اند تا درک عمیقی از رفتار مصرف کننده در آسیا داشته باشند.اطلاعات بدست آمده پس از آن به كشاورزان و شركت هاي ايرلندي بازگردانده مي شود تا بتوانند از اين اطلاعات به منظور متناسب كردن محصولات خود با هر بازار استفاده كنند.
تولید کنندگان مواد غذایی ایرلندی از نظر رقابت در بازارهای متنوع آسیا چگونه ارزیابی می شوند؟
بیشتر مصرف کنندگان آسیایی نه تنها از نظر سلامتی بلکه نگران پایداری مواد غذایی هستند این در حالی است که در سال 2012 ایرلند با داشتن یک برنامه ملی پایداری مواد غذایی و آشامیدنی به نام Origin Green به اولین کشور در زمینه ایمنی و پایداری غذا در جهان تبدیل شد.
Origin Green یک برنامه داوطلبانه است که توسط Bord Bia (هیئت غذایی ایرلند) ساخته شده است و باعث شده است صنایع غذایی را از کشاورزان گرفته تا تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده فروشان ، با هدف مشترک تولید پایدار مواد غذایی گرد هم جمع کند.
این برنامه صنایع غذایی ایرلند را قادر می سازد در حوزه های مختلفی مانند منابع اولیه ، مدیریت پسماند ، مدیریت انرژی اجتماعی ، اهداف پایداری را تنظیم و به آن دست یابد.
می دانیم که مصرف کنندگان خواستار غذای ایمن هستند و حاضرند هزینه محصولی را که به آن اعتماد دارند بپردازند ، از این رو Origin Green اعتبار خود را به تصویر محصولات ایرلندی اضافه کرده تا بتواند یک فرصت بهتر برای عرضه بیشتر محصولات در آسیا فراهم آورد.
در بخش لبنیات ، ایرلند اکنون 15٪ از غذاهای شیرخوار جهان را تأمین می کند و بازارهایی را در سنگاپور ، چین ، اندونزی ، مالزی ، تایلند و ویتنام تأمین می کند.
توانایی ایرلند برای تولید مواد با کیفیت بالا با استانداردهای ایمنی مواد غذایی در سطح جهانی یک مزیت رقابتی در بازار آسیا است.
برنامه های هیئت غذایی ایرلند برای ورود به عرصه رقابتی چین و مکزیک چیست؟
حضور در چین برای صنایع غذایی ایرلندی از نظر استراتژیک بسیار مهم است.در حال حاضر چین سومین شریک تجاری ایرلند است و در بخش صادرات در هشت ماه نخست امسال بیش از 93 میلیون یورو برای ایرلند ارزش داشته است.
ورود به بازار در مکزیک نیز فرصت های خوبی برای صادرات گوشت ایرلندی فراهم می کند که سالانه 3/ 1میلیون تن گوشت به این کشور وارد می کند.توسعه بازارهای چین و مکزیک برای گوشت اروپا و بازار چین برای طیور اروپایی یک اقدام استراتژیک برای ایرلند است.
آنها اذعان دارند با این پتانسیل های بالا و قابل رشد در آسیا با اختصاص دادن بودجه ای به سمت یک تبلیغات فشرده در چین و مکزیک تلاش خواهند کرد. این تبلیغات شامل نمایشگاه های تجاری ، سمینارهای فنی ، رسانه های دیجیتال ، تصمیم گیری های کلیدی و تأثیرگذار در بازار خواهد بود.
این سازمان همچنین در نظر دارد 60 نماینده تجاری از مکزیک و چین را برای بازدید از مزارع و تولید کنندگان ایرلندی دعوت کند.